top of page
  • Foto van schrijverEllen Seys

Cadeautjes?!

Bijgewerkt op: 18 mrt. 2019


Ontspullen vind ik heel belangrijk (zeker met een verhuis voor de deur en de nood aan wat rust in mijn hoofd en omgeving). Voor mij hoeven cadeautjes dan ook niet. Iets te vaak spullen gekregen die ik niet nodig heb of om eerlijk te zijn niet echt leuk vind. Waar ik dan toch weer een plaatsje voor moet zoeken, weet je wel. En eerlijk is eerlijk: als men voor ons geen cadeautje meebrengt wanneer we hier een etentje of feestje organiseren, dan moet ik omgekeerd mijn hoofd ook niet pijn doen om zelf iets leuks te vinden wanneer we een bezoekje in de omgekeerde richting brengen.

Echt nooit een cadeautje krijgen is natuurlijk ook een beetje saai. Net zoals velen, hou ik wel van het juiste cadeautje. Daarom ben ik er voorstander van dat iedereen een vrijblijvend cadeaulijstje aanlegt. Geen ongewenste spullen meer in huis en inspiratie voor wie toch een cadeautje wil kopen. Al is het dan misschien niet zero waste/eco, het is in elk geval niet iets 'te veel' in huis.

Ik vond een digitaal verlanglijstje dat bij mij paste (www.mijnverlanglijst.eu), en ondertussen kreeg ik al een aantal familieleden en vrienden zo ver om ook van zo’n verlanglijstje gebruik te maken. En omdat het niet altijd 'spul' hoeft te zijn, heb ik op het mijne ook alvast belevingscadeaus en 'tijd' (een autowasbeurt, een strijkbeurt,...) toegevoegd.



18 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page